Nábor dnes není jen o tom, kolik peněz nalijete do inzerce. Malé i střední firmy čelí tvrdé konkurenci na trhu práce, a přestože nemají milionové rozpočty, mohou být pro kandidáty velmi atraktivní. Klíčem je autenticita, chytrost a dobrá praxe.
1. Zapracujte na inzerátech, které zaujmou
Spousta firem podceňuje první dojem. Nudný, suchý inzerát plný fráz neosloví nikoho. Pište jazykem svých kandidátů. Přidejte reálnou ukázku pracovní náplně, napište, co je na pozici super (i co je náročné) a ukažte, čeme se lišíte.
2. Využijte sílu značky zaměstnavatele
Nemusíte mít drahou kampaň. Stačí pravidelně ukazovat, jak to u vás chodí. Fotky z kanceláře, příběhy zaměstnanců, pohled „zevnitř“. Sociální sítě a firemní web jsou zdarma – využijte je.

3. Dejte šanci interním doporučením
Vaši lidé znají spoustu šikovných lidí. Vytvořte jednoduchý referral program – nemusí jít o penění odměny, někdy stačí uznání, malý dárek nebo společný oběd.
4. Buďte rychlí a struční
Nikdo nechce čekát týdny na odpověď. Pokud kandidáta zaujmete, buďte pohotoví, struční a věcřní. Váš proces může být konkurenční výhodou.

5. Nabídněte smysl a prostor pro růst
Lidé nehledají jen plat. Chtějí vědět, že jejich práce má smysl a že se někam posunou. Sdílejte příklady růstu, mluvte o firemní kultuře, ukažte, že to myslíte s lidmi vážně.
Nemusíte mít největší rozpočet, abyste přilákali ty nejlepší. Důležitá je upřímnost, rychlost a to, jak svou firmu prezentujete. I malé kroky mohou přinést velký rozdíl.
Potřebujete pomoc s náborem? Mrkněte, jak vám Skilleto může pomoct.
Komentáře jsou uzavřeny.